מה בין פגז לרכב נוסעים?
מהירות הנסיעה היא פרמטר חשוב בכל מסע מנקודה לנקודה. בד”כ אנחנו רוצים לקצר את זמן המסע ולהגיע מהר ככל שניתן. מצד שני למהירות של הגוף יש השלכות (בריבוע) על האנרגיה הקינטית של הרכב. האם אנחנו מודעים מספיק למשמעות הדברים? מה
מהירות הנסיעה היא פרמטר חשוב בכל מסע מנקודה לנקודה. בד”כ אנחנו רוצים לקצר את זמן המסע ולהגיע מהר ככל שניתן. מצד שני למהירות של הגוף יש השלכות (בריבוע) על האנרגיה הקינטית של הרכב. האם אנחנו מודעים מספיק למשמעות הדברים? מה
אנרגיה מוכרת לנו בצורות שונות, וגם ביחידות שונות. והצרה היותר גדולה, שאין לנו מושג איך להעריך (לתפוש את הגודל) של 50 מגה ג’אול, או 100 קווט”ש, או 4,000 קילו קלוריות. אז כתבתי את המאמר כדי להמחיש כיצד אפשר לייצר עוגני
מנגנון הארכובה, מדהים בפשטותו, אך יכול להיות גם הרסני אם לא שולטים בעקרונות ההנדסיים. כל כך פשוט, עד שאנחנו בכלל לא מבחינים בו, ואפילו שוכחים להשתמש בו כשצריך ואפשר. הנעילה ההידרוסטטית או נעילה הידראולית (Hydrolock), משהו מרתק שקשור בהידראוליקה ועולם
מה עדיף? מעצור שעוצר את האופניים דרך החישוק או מעצור דיסק מודרני, הידראולי או מכאני אין ספק שהמעצור בכל כלי רכב, כולל באופניים, מעליות, מנופים, מלגזות, מחרטות, מנועים חשמליים ובמתקנים תעשייתיים רבים אחרים הוא מערכת חיונית ובטיחותית מהמעלה הראשונה. לכן
גם תת מערכת פשוטה (לכאורה) בתוך מערכת ייצור שלימה יכולה לעצור את שטף הייצור ולעשות נזק כבד ולסיפור שמאחורי הכותרת: בקו רציף, שמצפה לוחות קלקר בשני פחי אלומיניום בקצב של כשני מטר לדקה, יש גלגלון פלסטיק שמוצמד למוצר ע”י קפיצים.
מי שעוד זוכר את הברגים עם חריץ, ומברג שטוח וכמה התעננו כשהחריץ נשחק, או כשהמברג לא התאים, או סתם החליק מתוך החריץ, שלא לדבר על להבריג בורג עם חריץ “שטוח” בעזרת מברגה חשמלית….. המרכוז כמעט בלתי אפשרי, והכלי מחליק החוצה
אם מריצה מלאה בעפר, תתקל במדרכה במהירות של 5 קמ”ש, מה הסיכויים להתהפכות? ואם מכונית שנוסעת 60 קמ”ש תכנס לסיבוב מבלי להאט, מה רדיוס הסיבוב שמבטיח שלא תהיה התהפכות? ומי מהחפצים שבתמונה יתהפך ראשון ברוח של 25 קמ”ש? אז מתי
לפני מספר ימים הרצאתי באינטרנט, על ברגים. המסר היה: בורג עובד רק במתיחה וע”י כך מעביר את “העבודה הקשה” למחוברים לדרוך את הבורג, לא לחשוש. הדריכה נחוצה לתפקוד הבורג לאבטחה מפני התרופפות יש להשתמש בבורג ארוך או דבק אנאירובי
למרות שהבורג הוא פרק מכונות אלמנטרי, פשוט, זול ומוכר, המשמש בהנדסת מכונות כברירת המחדל לחיבור פריק, לרבים מאתנו לא הזדמן לחקור את הדג”ח של הקטן חסר החשיבות הזה (ראה המאמר 3 טיפים על הדגח). אך כשל בבורג עלול לגרום לנזק גדול! במאמר
הפאזה, פרט הנחשב לשולי בשרטוט, עד כדי שלעיתים, מתכננים אינם מציינים אותה כלל בשרטוט. הם סומכים על בעל המלאכה שידע היכן לבצע פאזה ואיזו פאזה- ולדעתי זו טעות ואפילו טעות קריטית. בעת תכנון תבריג, בין על גל ובין בקדח, יש