מאמרים מקצועיים

הרעיון של מברג / בורג פיליפס- פשוט גאוני!

מי שעוד זוכר את הברגים עם חריץ, ומברג שטוח וכמה התעננו כשהחריץ נשחק, או כשהמברג לא התאים, או סתם החליק מתוך החריץ, שלא לדבר על להבריג בורג עם חריץ “שטוח” בעזרת מברגה חשמלית….. המרכוז כמעט בלתי אפשרי, והכלי מחליק החוצה

להמשך קריאה

כיצד למנוע התהפכות

אם מריצה מלאה בעפר, תתקל במדרכה במהירות של 5 קמ”ש, מה הסיכויים להתהפכות? ואם מכונית שנוסעת 60 קמ”ש תכנס לסיבוב מבלי להאט, מה רדיוס הסיבוב שמבטיח שלא תהיה התהפכות? ומי מהחפצים שבתמונה יתהפך ראשון ברוח של 25 קמ”ש? אז מתי

להמשך קריאה

תשובות לשאלות שעלו בהרצאה האינטרנטית: ברגים רבותי ברגים

לפני מספר ימים הרצאתי באינטרנט, על ברגים. המסר היה: בורג עובד רק במתיחה וע”י כך מעביר את “העבודה הקשה” למחוברים לדרוך את הבורג, לא לחשוש. הדריכה נחוצה לתפקוד הבורג לאבטחה מפני התרופפות יש להשתמש בבורג ארוך או דבק אנאירובי  

להמשך קריאה

מתיחת הבורג בעת הרכבתו, הכרחית לפעולתו של הבורג ולא רק לצורך מניעת השתחררות הבורג שעלולה להוביל לכשל מערכתי

למרות שהבורג הוא פרק מכונות אלמנטרי, פשוט, זול ומוכר, המשמש בהנדסת מכונות כברירת המחדל לחיבור פריק, לרבים מאתנו לא הזדמן לחקור את הדג”ח של הקטן חסר החשיבות הזה (ראה המאמר 3 טיפים על הדגח). אך כשל בבורג עלול לגרום לנזק גדול! במאמר

להמשך קריאה

פאזה בכניסה לתבריג, בהובלת מסב או בהרכבת אטם. 3 מקומות להמחשת חשיבות הפאזה. שכחת או לא ידעת, היה מוכן לשלם את המחיר.

הפאזה, פרט הנחשב לשולי בשרטוט, עד כדי שלעיתים, מתכננים אינם מציינים אותה כלל בשרטוט. הם סומכים על בעל המלאכה שידע היכן לבצע פאזה ואיזו פאזה- ולדעתי זו טעות ואפילו טעות קריטית. בעת תכנון תבריג, בין על גל ובין בקדח, יש

להמשך קריאה

התרופפות הדוק הברגים בחיבורי חשמל גורמת טרדה, טרחה ואף אסונות

בעיית התרופפות הידוק הברגים בחיבורי חשמל קיימת, וגורמת טרדה, טרחה, צרות ואף אסונות. ולא רק חיבורי ברגים. כל מגע חשמלי שמתרופף, יכול לגרום להתחממות המקום, לניצוצות ולשריפות. הסכנה משותפת לבתים פרטיים, משרדים, מפעלים, חנויות וכל מקום שיש בו חיבורי חשמל

להמשך קריאה

כיצד לחבר בין שני צירים מבלי לייצר הפסדים או לקצר חיי מסבים

כל מתכנן שנדרש לחבר מנוע (או גיר) למערכת, מתחבט באתגר: כיצד לחבר. הרי יש כל כך הרבה אפשרויות, במה לבחור? מה האפשרות האופטימלית עבור התכנון שלי? במאמר שלפניכם, אנסה לעשות סדר במחשבות בכל הקשור לחיבור בין שני צירים (למשל: זה

להמשך קריאה

העתקה זו אבן יסוד בהנדסת מכונות

האם מותר להעתיק? בבחינות, אסור. אבל בחיים האמתיים, האם באמת אסור להעתיק? Rene Magritte אחד העם, כתב לפני יותר ממאה שנה על החיקוי, והפריד בין שתי צורות של חיקוי: האחת מתוך התבטלות, והשנייה מתוך תחרות. במסתו מוכיח, אחד העם, את

להמשך קריאה

החיכוך- אי אפשר אתו אך אי אפשר בלעדיו. העוצמה ההנדסית טמונה בשליטה בחיכוך ובמקדם החיכוך

בהנדסת מכונות, כשאנחנו מתכננים, מייצרים או מתחזקים- במסוב, באטימה, בהעברת תנועה וכוח, אנחנו מעוניינים שהחיכוך יהיה מינימאלי, שלא יגרום להפסדי אנרגיה, אך בחיבורי ברגים, בהרכבות לחץ, במצמדים ובמעצורים, אנחנו חייבים את החיכוך. ללא החיכוך, כלי רכב לא יוכלו להתחיל תנועה ולא להפסיקה, לא

להמשך קריאה

הכליבה. מה צריך לעשות כדי לשלוט בה

הכליבה. כשאתה לא צריך אותה, דווקא אז התנועה “נתקעת” ומקרטעת. וכשאתה מחפש את הכליבה, יש לך החלקה וזחילה. איך שולטים בכליבה ורותמים אותה לטובתנו. במאמרון שלפניכם יש צוהר קטן לאפקט הכליבה, וכלל אצבע לשליטה בו. מוזמנים לקרוא ליישם ולשתף. ותחילה

להמשך קריאה