מאמרים מקצועיים

מה קורה לרכב שדוהר לתוך קיר ב190 קמ”ש?

אנחנו חונכנו לתכנן, ליצור, לבנות. לא למדו אותנו להרוס. אך מה לעשות, ובחיים, חלק מהמוצרים של ההנדסה, עומדים בפני סכנת כשל, (ותאונות שאינן חזויות) ולכן נוצר הצורך לבחון מוצרי הנדסה בהרס. מכאן התפתח ענף חדש: הנדסת ניסויים שעוסק בניסויים בכלל

להמשך קריאה

מה בין פגז לרכב נוסעים?

מהירות הנסיעה היא פרמטר חשוב בכל מסע מנקודה לנקודה. בד”כ אנחנו רוצים לקצר את זמן המסע ולהגיע מהר ככל שניתן. מצד שני למהירות של הגוף יש השלכות (בריבוע) על האנרגיה הקינטית של הרכב. האם אנחנו מודעים מספיק למשמעות הדברים? מה

להמשך קריאה

כמה “בנזין צריך לשתות” לארוחת צהריים כדי לשבוע?

 אנרגיה מוכרת לנו בצורות שונות, וגם ביחידות שונות. והצרה היותר גדולה, שאין לנו מושג איך להעריך (לתפוש את הגודל) של 50 מגה ג’אול, או 100 קווט”ש, או 4,000 קילו קלוריות. אז כתבתי את המאמר כדי להמחיש כיצד אפשר לייצר עוגני

להמשך קריאה

נעילה הידראולית, נשמע רע מאוד כשזה בא מהמכונאי שלך. אבל מה זה באמת, איך קורה, מתי ולמה

מנגנון הארכובה, מדהים בפשטותו, אך יכול להיות גם הרסני אם לא שולטים בעקרונות ההנדסיים. כל כך פשוט, עד שאנחנו בכלל לא מבחינים בו, ואפילו שוכחים להשתמש בו כשצריך ואפשר. הנעילה ההידרוסטטית או נעילה הידראולית (Hydrolock), משהו מרתק שקשור בהידראוליקה ועולם

להמשך קריאה

מעצור חישוק מודרני (RIM) מול מעצור דיסק מודרני (DISC )

מה עדיף? מעצור שעוצר את האופניים דרך החישוק או מעצור דיסק מודרני, הידראולי או מכאני אין ספק שהמעצור בכל כלי רכב, כולל באופניים, מעליות, מנופים, מלגזות, מחרטות, מנועים חשמליים ובמתקנים תעשייתיים רבים אחרים הוא מערכת חיונית ובטיחותית מהמעלה הראשונה. לכן

להמשך קריאה

איך לתכנן אנקודר ליניארי כך שלא יעצור קו ייצור שלם

גם תת מערכת פשוטה (לכאורה) בתוך מערכת ייצור שלימה יכולה לעצור את שטף הייצור ולעשות נזק כבד ולסיפור שמאחורי הכותרת: בקו רציף, שמצפה לוחות קלקר בשני פחי אלומיניום בקצב של כשני מטר לדקה, יש גלגלון פלסטיק שמוצמד למוצר ע”י קפיצים.

להמשך קריאה

הרעיון של מברג / בורג פיליפס- פשוט גאוני!

מי שעוד זוכר את הברגים עם חריץ, ומברג שטוח וכמה התעננו כשהחריץ נשחק, או כשהמברג לא התאים, או סתם החליק מתוך החריץ, שלא לדבר על להבריג בורג עם חריץ “שטוח” בעזרת מברגה חשמלית….. המרכוז כמעט בלתי אפשרי, והכלי מחליק החוצה

להמשך קריאה

כיצד למנוע התהפכות

אם מריצה מלאה בעפר, תתקל במדרכה במהירות של 5 קמ”ש, מה הסיכויים להתהפכות? ואם מכונית שנוסעת 60 קמ”ש תכנס לסיבוב מבלי להאט, מה רדיוס הסיבוב שמבטיח שלא תהיה התהפכות? ומי מהחפצים שבתמונה יתהפך ראשון ברוח של 25 קמ”ש? אז מתי

להמשך קריאה

תשובות לשאלות שעלו בהרצאה האינטרנטית: ברגים רבותי ברגים

לפני מספר ימים הרצאתי באינטרנט, על ברגים. המסר היה: בורג עובד רק במתיחה וע”י כך מעביר את “העבודה הקשה” למחוברים לדרוך את הבורג, לא לחשוש. הדריכה נחוצה לתפקוד הבורג לאבטחה מפני התרופפות יש להשתמש בבורג ארוך או דבק אנאירובי  

להמשך קריאה

מתיחת הבורג בעת הרכבתו, הכרחית לפעולתו של הבורג ולא רק לצורך מניעת השתחררות הבורג שעלולה להוביל לכשל מערכתי

למרות שהבורג הוא פרק מכונות אלמנטרי, פשוט, זול ומוכר, המשמש בהנדסת מכונות כברירת המחדל לחיבור פריק, לרבים מאתנו לא הזדמן לחקור את הדג”ח של הקטן חסר החשיבות הזה (ראה המאמר 3 טיפים על הדגח). אך כשל בבורג עלול לגרום לנזק גדול! במאמר

להמשך קריאה