מאמרים מקצועיים

פאזה בכניסה לתבריג, בהובלת מסב או בהרכבת אטם. 3 מקומות להמחשת חשיבות הפאזה. שכחת או לא ידעת, היה מוכן לשלם את המחיר.

הפאזה, פרט הנחשב לשולי בשרטוט, עד כדי שלעיתים, מתכננים אינם מציינים אותה כלל בשרטוט. הם סומכים על בעל המלאכה שידע היכן לבצע פאזה ואיזו פאזה- ולדעתי זו טעות ואפילו טעות קריטית. בעת תכנון תבריג, בין על גל ובין בקדח, יש

להמשך קריאה

התרופפות הדוק הברגים בחיבורי חשמל גורמת טרדה, טרחה ואף אסונות

בעיית התרופפות הידוק הברגים בחיבורי חשמל קיימת, וגורמת טרדה, טרחה, צרות ואף אסונות. ולא רק חיבורי ברגים. כל מגע חשמלי שמתרופף, יכול לגרום להתחממות המקום, לניצוצות ולשריפות. הסכנה משותפת לבתים פרטיים, משרדים, מפעלים, חנויות וכל מקום שיש בו חיבורי חשמל

להמשך קריאה

כיצד לחבר בין שני צירים מבלי לייצר הפסדים או לקצר חיי מסבים

כל מתכנן שנדרש לחבר מנוע (או גיר) למערכת, מתחבט באתגר: כיצד לחבר. הרי יש כל כך הרבה אפשרויות, במה לבחור? מה האפשרות האופטימלית עבור התכנון שלי? במאמר שלפניכם, אנסה לעשות סדר במחשבות בכל הקשור לחיבור בין שני צירים (למשל: זה

להמשך קריאה

העתקה זו אבן יסוד בהנדסת מכונות

האם מותר להעתיק? בבחינות, אסור. אבל בחיים האמתיים, האם באמת אסור להעתיק? Rene Magritte אחד העם, כתב לפני יותר ממאה שנה על החיקוי, והפריד בין שתי צורות של חיקוי: האחת מתוך התבטלות, והשנייה מתוך תחרות. במסתו מוכיח, אחד העם, את

להמשך קריאה

החיכוך- אי אפשר אתו אך אי אפשר בלעדיו. העוצמה ההנדסית טמונה בשליטה בחיכוך ובמקדם החיכוך

בהנדסת מכונות, כשאנחנו מתכננים, מייצרים או מתחזקים- במסוב, באטימה, בהעברת תנועה וכוח, אנחנו מעוניינים שהחיכוך יהיה מינימאלי, שלא יגרום להפסדי אנרגיה, אך בחיבורי ברגים, בהרכבות לחץ, במצמדים ובמעצורים, אנחנו חייבים את החיכוך. ללא החיכוך, כלי רכב לא יוכלו להתחיל תנועה ולא להפסיקה, לא

להמשך קריאה

הכליבה. מה צריך לעשות כדי לשלוט בה

הכליבה. כשאתה לא צריך אותה, דווקא אז התנועה “נתקעת” ומקרטעת. וכשאתה מחפש את הכליבה, יש לך החלקה וזחילה. איך שולטים בכליבה ורותמים אותה לטובתנו. במאמרון שלפניכם יש צוהר קטן לאפקט הכליבה, וכלל אצבע לשליטה בו. מוזמנים לקרוא ליישם ולשתף. ותחילה

להמשך קריאה

גלגל שיניים. מה צריך לעשות כדי להגדיר גג”ש, שהרי הפרמטרים אינם רשומים על הגגש עצמו, וגרוע מזה, בכלל אינם ניתנים למדידה ישירה

מכונה נעצרה בגלל גלגל שיניים שנכשל, ועכשיו כל קו הייצור עומד. אין חלק חילוף בהשיג יד. מזכיר לכם משהו? במאמר שלפניכם נדבר על הפרמטרים שמגדירים את גלגל השיניים, ואיך, למרות שאי אפשר למדוד אותם ישירות על הגג “ש, נמצא אותם.

להמשך קריאה

הקרדן Cardan: היכן להשתמש בגל הנע מסוג קרדן ועל מה צריך להקפיד כשמתכננים ומשתמשים בגל הנע קרדן.

גל הנע מסוג קרדן (Universal Joint), מיועד לחבר בין מקור תנועה סיבובית לבין יחידה הצורכת תנועה סיבובית (או מומנט סיבובי) , כאשר הצירים של שני אלו נמצאים בתנועה זה לעומת זה, או שאינם על ישר אחד משותף. טעות בתכנון או

להמשך קריאה

הידראוליקה, זהו אוסף של טכנולוגיות וטכניקות להעברת אנרגיה ע”י נוזל בלתי דחיס, והשימוש באנרגיה זו. אנחנו מוקפים ביישומים הידראוליים. בגופינו משאבה הידראולית וצנרת הידראולית מופלאה. אך איננו מודעים למובן מאיליו

האקדמיה מזניחה את ההידראוליקה, אולי בגלל שאין מאחוריה תיאוריות מורכבות. מחפשים הידראוליקה בסביבה? כבר השכם בבקר, אפשר להתעורר לצלילי משאית האשפה, שאוספת את תכולת הפחים. את יבבת המשאבה ההידראולית שמפעילה את מנגנון הדחיסה של האשפה במשאית, אפשר לשמוע מקצה הרחוב

להמשך קריאה

פנאומטיקה, מה זה בכלל, ואיך להשתמש נכון בטכנולוגיה

פנאומטיקה הוא שם כולל לטכנולוגיה של הפעלה מכנית באמצעות גז דחוס, בדרך כלל אוויר דחוס. באקדמיה, הטכנולוגיה מופיעה כחוק פסקל, ברנולי, משוואת הגזים וכמספרי רינולדס. במציאות, בכל משאית ואוטובוס, ובוודאי בכל מפעל שעוסק בייצור ובאוטומציה, יש אספקת אויר דחוס ומערכות

להמשך קריאה