זול זה יקר
זול זה מפתה! מצד שני אנחנו עלולים לשלם על כך ביוקר. היכן עובר הגבול? איך אפשר לדעת כמה זול אפשר להשיג אך עדין לקבל איכות מספקת מבלי לייצר נזק? היכן נמצא התכנון האופטימלי? המחיר משחק תפקיד מרכזי בתהליך קבלת ההחלטות
זול זה מפתה! מצד שני אנחנו עלולים לשלם על כך ביוקר. היכן עובר הגבול? איך אפשר לדעת כמה זול אפשר להשיג אך עדין לקבל איכות מספקת מבלי לייצר נזק? היכן נמצא התכנון האופטימלי? המחיר משחק תפקיד מרכזי בתהליך קבלת ההחלטות
ה CASTER, חשוב להיגוי. מיקומו בחזית או מאחור או בשני המקומות משפיע על תמרון הכלי. גודלו, משפיע על היציבות
קבלת החלטות? אולי המטלה הכי מסובכת הכי קשה הכי מורכבת שנצבת בפני יצורים בעלי תבונה. כמה החלטות נדרש מהנדס מכונות לקבל כל יום? עם כזו כמות של החלטות, האם אפשר שלא לטעות? מה מחיר הטעות? מי האחראי לטעויות? מי משלם
משטחי יחוס (דטום DATUM). כשקיימים בשרטוט שנים או יותר, האם יש מקום לציין דרישות אילוץ כל שהן ביניהם? GD&T , וקביעת משטחי היחוס (DATUM) לחלק הוא נושא מורכב וגם טעון. במאמר שלפננו, אציג לפניך דוגמא למורכבות, ואראה עד כמה יש
איך כשל קטן, שלא היינו שמים אליו לב, יכול ללמד אותנו כל כך הרבה על חקירת כשלים (Trouble Shooting), על תכנון הנדסי לקוי, על איך ניתן לשפר את התכן ואפילו להפגיש אותנו עם טכנולוגיות מעניינות ושימושיות. אז הבה נתחיל בתאור
אנחנו חונכנו לתכנן, ליצור, לבנות. לא למדו אותנו להרוס. אך מה לעשות, ובחיים, חלק מהמוצרים של ההנדסה, עומדים בפני סכנת כשל, (ותאונות שאינן חזויות) ולכן נוצר הצורך לבחון מוצרי הנדסה בהרס. מכאן התפתח ענף חדש: הנדסת ניסויים שעוסק בניסויים בכלל
מהירות הנסיעה היא פרמטר חשוב בכל מסע מנקודה לנקודה. בד”כ אנחנו רוצים לקצר את זמן המסע ולהגיע מהר ככל שניתן. מצד שני למהירות של הגוף יש השלכות (בריבוע) על האנרגיה הקינטית של הרכב. האם אנחנו מודעים מספיק למשמעות הדברים? מה
אנרגיה מוכרת לנו בצורות שונות, וגם ביחידות שונות. והצרה היותר גדולה, שאין לנו מושג איך להעריך (לתפוש את הגודל) של 50 מגה ג’אול, או 100 קווט”ש, או 4,000 קילו קלוריות. אז כתבתי את המאמר כדי להמחיש כיצד אפשר לייצר עוגני
מנגנון הארכובה, מדהים בפשטותו, אך יכול להיות גם הרסני אם לא שולטים בעקרונות ההנדסיים. כל כך פשוט, עד שאנחנו בכלל לא מבחינים בו, ואפילו שוכחים להשתמש בו כשצריך ואפשר. הנעילה ההידרוסטטית או נעילה הידראולית (Hydrolock), משהו מרתק שקשור בהידראוליקה ועולם
מה עדיף? מעצור שעוצר את האופניים דרך החישוק או מעצור דיסק מודרני, הידראולי או מכאני אין ספק שהמעצור בכל כלי רכב, כולל באופניים, מעליות, מנופים, מלגזות, מחרטות, מנועים חשמליים ובמתקנים תעשייתיים רבים אחרים הוא מערכת חיונית ובטיחותית מהמעלה הראשונה. לכן